مزایا و معایب دوره های مجازی (آنلاین)

امین پردازش
امین پردازش
برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که چطور میتوانم غیر حضوری در دوره ها و کلاس های مختلف شرکت کنم ؟ خب برای پاسخ به این سوال جواب های زیادی می توان داد. مثلا کلاس های آنلاین و مجازی که شما می توانید با استفاده از اینترنت و یک سیستم مانند لپتاپ یا تلفن همراه از این دوره ها بهره مند شوید ، اما باید این نکته را بدانید که دوره های مجازی مزایا و معایبی دارند که در مطلب زیر به آن می پردازیم .

مزایای دوره های مجازی ( آنلاین )

 

  • مختصر و مفید

امروزه اکثر مدرسان رشته های مختلف برای آموزش مطالب از کلاس های آنلاین استفاده می کنند . مختصر سازی مطلب در ارائه آن بسیار مهم است به همین خاطر مطالبی که  در آموزش های مجازی ارائه می شود مختصر است تا مطالب غیر مهم جانشین مطالب ضروری نشوند . برای کسانی که از استفاده ی شبکه های اجتماعی لذت می برند آموزش های آنلاین بهترین گزینه است.

 

  • در دسترس و بروز

آموزش های مجازی با در دست داشتن رسانه ها می توانند به آسانی نیازهای مخاطبان را برطرف کنند . . به همین خاطر شما با داشتن یک گوشی هوشمند به راحتی می توانید در هر ساعت از شبانه روز به یادگیری ادامه دهید.

 

  • (محدودیت زمان و مکان وحود ندارد )

شما می توانید با استفاده از آموزش های مجازی در هر زمان و مکانی به آنها دسترسی نامحدود داشته باشید . دوره های آنلاین 60 درصد کمتر از تدریس های سنتی وقت می گیرد و مفیدتر است.

 

  • هزینه کم و باصرفه

دوره های آموزش مجازی (آنلاین) هزینه ای نزدیک به یک پنجم هزینه های کلاس های حضوری دارند به همین خاطر این دوره های راهی برای صرفه جویی و سرمایه گذاری مناسب می باشند.

 

  • مناسب برای افراد شاغل و پرمشغله

کلاس های آموزشی آنلاین نیاز به انگیزه ی بالا برای پیشرفت در دوره های مجازی دارد . این نوع آموزش ها برای افراد شاغل بسیار ایده آل و منحصر به فرد است زیرا این کلاس ها ضبط می شوند بنابراین افراد می توانند در هر زمان که بخواهند آنها را دانلود کرده و مشاهده کنند .

 

  • روال آموزشی اصولی

هر دوره فرآیند آموزشی و روال یادگیری دارد. برخی درس‏ها ممکن است پیش نیاز دیگری باشند و یا برای یادگیری بهتر و اصولی لازم باشد فراگیر در طول دوره آزمون بدهد و ارزیابی شود.

 

  • بازی کاری و ترغیب فراگیران

در بعضی از پلتفرم های آموزشی مانند سیستم آموزش الکترونیکی هم آموز فراگیر می‌تواند قبل از ثبت نام در دوره آن را رسماً شروع کند و امتیاز بگیرد و اگر تمایل داشت یادگیری را ادامه بدهد، و پیشرفت و نمره خود را با جزئیات ببیند. همچنین سیستم هم آموز با تحلیل روند فراگیر او را راهنمایی می‌کند.

 معایب :

امکان پرسش و پاسخ و تعامل حضوری بین استاد و دانشجو وجود ندارد و در آموزش های آنلاین  دانشجو تمرکز دقیق بر روی درس ندارد و مخاطبان باید فقط به اینگونه آموزش های غیرحضوری علاقه داشته باشند و بتوانند طبق آن عمل کنند . كنترل كمتر معلمان روی دانش‌آموزان و از بین رفتن ارﺗﺒﺎط ﭼﻬﺮه ﺑﻪ ﭼﻬﺮه و ﻏﻴﺮ ﻛﻼﻣﻲ . ناآشنایی برخی از معلمان و اساتید با سیستم آموزش آنلاین . برای کسانی که در کلاس های حضوری با تعامل با همکلاسی ها لذت بیشتری می برند آموزش های حضوری مناسب است.

 

تفاوت بین دوره های حضوری و آنلاین :

  1. در دوره های حضوری برگزاری کلاس ها با هماهنگی قبلی انجام می شود اما در مجازی برگزاری کلاس بدون هماهنگی و فردی انجام می شود .
  2. بصورت حضوری مکان های برگزاری عمومی و مشخص هستند اما بصورت آنلاین مخاطبان نیازی به مکان مشخصی ندارند .
  3. در آموزش های حضوری مدرسان نیاز به تجهیزات فیزیکی دارند اما در آموزش های آنلاین اغلب اینطور نیست .
  4. دوره های حضوری محدودیت زمان و مکان دارد اما دوره های مجازی اینطور نیستند .

  • کلاس های مجازی و آنلاین کنکور دکتری مدیریت

سیستم آموزش آنلاین هم آموز پروژه ی جدید خود در حوزه کلاس های کنکور آنلاین را کلید زده است. شروع این پروژه با کنکور مدیریت در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. افرادی که در این سطح  قصد ادامۀ تحصیل در دانشگاه های معتبر را دارند  به دلایل مختلفی چون  شاغل بودن مشغلۀ زندگی، ازدواج و از طرفی هزینه های بالای کلاس های حضوری  فرصت رفتن به این کلاس ها گرفته است. هم آموز با برطرف کردن این مشکلات و استفاده از اساتید مطرح کنکور مدیریت دکتری این فرصت را در اختیار داوطلبان کنکور دکتری مدیریت فراهم کرده است.  شما با استفاده از لینک زیر می توانید به دوره های آموزشی کنکور مدیریت در سطح کارشناسی ارشد و دکتری  دسترسی داشته باشید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط